קוקו לפני שאנל? ערוץ האופנה הישראלי יצא לפרוס שטיח אדום למותג העולה מצרפת

חלי בן שחר | 10 פברואר 2019
 

'רק כמה טיפות של שאנל No5' הייתה תשובה של מרלין מונרו כנשאלה פעם בראיון למגזין צרפתי מה היא לובשת כשהיא הולכת לישון.

 

 

גבריאלה 'קוקו' שאנל הייתה הראשונה שהשכילה לקשר בין אופנה לניחוח וזו בוודאי הסיבה לכך שהבושם הראשון שנמכר במסגרת בית אופנה שומר על מעמדו כבר עשרות שנים מאז 1922 כנמכר בעולם.

 

 

מרלין מונרו והבושם הראשון והמיתולוגי. עדיין לומדים את המהלך בבתי הספר לפרסום

 

 

הבשמים מבית שאנל כולם נקראים בשמות בעלי משמעות וסיפור. מי שהכירו עד היום רק את CHANEL No5, COCO MADEMOISELLE, CHANCE ו- GABRIELLE הנמכרים בפרפומריות השונות, ישמחו לגלות שני אוספים נוספים, אקסלוסיביים שיהיו נגישים לקונה הישראלי מעתה בבוטיק הביוטי החדש שנפתח למותג בקניון רמת אביב.

 

 

לאחרונה התבשרנו על שינוי במצבת החנויות בקניון עם כניסת מותגים שטרם מכרו בישראל עד כה. עם כל הכבוד לשאר העולים החדשים, להלך בקניון ולעבור ליד גגון הנושא את הכיתוב CHANEL זוהי תחושה משכרת חושים שאין דומה לה, עבור חובבי הקוטור, ולא רק.  חוויה שהיא כל-כך קפיצה קטנה לחו"ל עד לטעם קל של אכזבה בקרב מי שקיוו לשטוף עיניים בקולקציית ההלבשה מהמדוברות בתבל ולנעוץ ציפורניים בתיקים הקלאסים האייקונים. בשביל אלו יצטרכו עדיין חובבי האופנה העילית שביננו לרכוש כרטיס טיסה.

 

 

בחזרה למציאות, החנות בעיצוב המינימליסטי על טהרת השחור ולבן זהה לחנויות המותג בחו"ל, וכאמור מציעה את מוצרי האיפור, הניחוחות ואף קולקציה מצומצמת של משקפי שמש שלא תגיע לרשתות.

 

מתוך הפרזנטציה האישית לעיתונאים. צילום: חלי בן שחר

 

 

עיתונאים הוזמנו למטרה הנעלה: היכרות ראשונה עם קולקציית האקסלוסיב הייחודית שנעדרה מנופינו עד כה.

 

לצורך המשימה הוקצע צוות אלוף בהתאמת ניחוחות שהגיע במיוחד לרגל האירוע ממטה החברה העולמי והצליח לבלבל את פוקדי האירוע בהרחבת סימפונות ובשלל פרטים.

 

 

נכון לרגע זה, בקטגוריית הבישום, לבית האופנה ישנים שני אוספים: האוסף הוותיק  Les Exclusifs המציע 16 ניחוחות שונים הנושאים שמות שמאחורי כל אחד מהם סיפור, כבר דגמנו בזמנו בחנות פופ אפ זמנית שהבליחה לחיינו לפני שנתיים לחודש בלבד והשאירה טעם של עוד.

 

אבל, הסיבה להתכנסות הינה האוסף החדש שהושק לא מכבר  Les Eaux de Chanel המורכב משלושה ניחוחות בהשראת מקומות שהיו משמעותיים עבור גבריאל המעצבת הצעירה והאשה, אשר ביחד עם הסיפורים שמאחורי האוסף הוותיק חושפים עוד מתולדותיה.

 

סיפור בתוך בקבוק Les Eaux

 

דאביל- פאריס

 

לדאביל- פאריס ניחוח ספורטיבי אלגנטי המשקף את עיירת הנופש של פעם עם הבטחה לדשא ומרחבים ולא כפי שהיא היום.

 

הארומה הדומיננטית נפתחת בריח הדרים עם נגיעת וינטג' בדמות תווים של ורדים, יסמין ופ'צולי. דאביל, על חוף נורמנדי, עיירת הנופש לפריזאים אמידים, מקום מושבו של הבוטיק הראשון שנפתח ב1912. מחיר 620 ש"ח

 

אותו גגון לבן מאז ועד היום

 

וניס – פאריס

 

וניס- פאריס הוא קומפוזיציה של חושניות ורעננות, תחושה של חמימות כותנתית הזכורה מהבושם ג'רסי בשילוב אוריינטלי מאופק של וניל נרולי וענבר.

 

הניחוח העירוני מבין השלושה משקף את חוויותיה העוצמתיות של המעצבת מביקורה בונציה לאחר מותו של אהובה ארתור בוי קאפל. התחככות עם אומנים איטלקיים והודה של האומנות הביזנטית והאדריכלות הבארוקית החיו את המעצבת לאחר הטרגדיה האישית ועוררו אותה לשוב לעשייה. מחיר 620 ש"ח

 

 

לב שבור כקרקע להשראה

 

 

 

ביאריץ – פאריס

 

לביאריץ – פאריס יש ארומה ימית תוססת ופירותית, התזה של רעננות המתקבלת עם התפוצצות של אשכוליות ומנדרינות מלווה בניחוח האוקיינוס המתקבל מאקורד של חבצלות העמק ומאסק להגברת התחושה כיאה לרצועת חוף באסקית שכולה אוויר ואנרגיה של חופש.

 

לסניף הנוסף שנפתח בעיירה ביאריץ הביאה גבריאל את הצוות הפריזאי שלה, הבוטיק ששכן בתוך וילה מרשימה אירח אצולה אירופאית בין היתר את הלקוחה הנאמנה מלכת ספרד ויקטוריה יוג'ינה. מחיר 620 ש"ח

 

 

היסטוריה שהיא היסטריה. שאנל

שינוי גודל גופנים